Pressestimmen zu Jessica Hausners AMOUR FOU nach der Weltpremiere in der Sélection officielle des Festivals von Cannes.
A master of tonal and thematic ambiguity who deals in spare, meticulously composed tableaux, the Austrian writer-director
gradually locates the emotional pulse in a picture that plays less like a doomed romance than a seriocomic anatomy of one,
subjecting its characters and their bubble of high privilege to sharply critical yet quietly affecting scrutiny.
Justin Chang from Variety on Jessica Hausners AMOUR FOU
A complex and exquisitely filmed exploration of a mans desire to find a woman willing to die with him
Boyd van Hoeij, The Hollywood Reporter
Mit großer Akkuratesse inszeniert sie das bürgerliche Ambiente der Familie in Tableaus, in denen der todessehnsüchtige
Kleist bei Henriette zunächst nur für Verstörung sorgt. Es ist bemerkenswert, wie Hausner die Starrheit eines Milieus,
das sich gegen gesellschaftliche Veränderungen verschließt,langsam öffnet, ohne dass sie dazu dramatischer Krücken bedarf.
Dominik Kamalzadeh, Der Standard
Wunderbar feinsinnig spürt Hausner dem Bedürfnis nach Liebe nach
Wiener Zeitung